Rust tijdens vakantie, piekdrukte daarna.

De meivakantie is net achter de rug. Veel praktijken hadden rondom de feestdagen een aangepaste bereikbaarheid en waren soms helemaal gesloten.


Als een patiënt tijdens een vakantie belt, is de kans zeer groot dat men een bandje te horen krijgt met informatie over de sluiting, de datum waarop men weer bereikbaar is en informatie over de waarneming voor spoedgevallen.


Mogelijke gevolgen van een dergelijk bandje: een groot deel van de bellers die niet voor een spoedgeval belden, bellen de maandag of dinsdag na de vakantie weer.
Een aantal ingeplande patiënten voor de maandag en dinsdag komen niet opdagen: zij wilden wel afbellen, maar kregen een bandje en vergaten daarna nogmaals te bellen.
Klinkt dit bekend?


piek.JPG


Voor zowel de praktijk als de patiënt zou het prettig zijn als tijdens de afwezigheid het afhandelen van het telefoonverkeer door zou kunnen gaan.


Bijvoorbeeld mensen die af willen bellen krijgen contact; de afspraak kan uit de agenda gehaald worden en er kan direct een nieuwe afspraak ingepland worden. Mensen die bellen voor het maken van een afspraak kunnen direct geholpen worden en hoeven niet te wachten met terugbellen. Patiënten met pijnklachten die kunnen wachten, kunnen worden ingepland voor na de vakantie en  hoeven niet te bellen met de waarneming. Indien het echt niet kan wachten kunnen zij doorverwezen worden naar de waarneming. Voor de praktijk is het prettig dat er na de vakantie geen piek in het telefoonverkeer is, het is al druk genoeg die eerste dagen.


Indien praktijken wel geopend zijn tijdens vakantieperiodes, is de bezetting vaak minder in verband met collega’s die weg zijn. Op het moment dat het telefoonverkeer dan -deels- doorgeschakeld kan worden, ontstaat er ruimte voor andere taken.


DentalSupport kan de praktijk helpen:
Normaal de rechterhand van uw (balie)assistente en tijdens afwezigheid/vakanties twee handen voor de praktijk en uw patiënten aan de telefoon.


Voor meer informatie kunt u altijd (24/7) bellen: 020 5 160 813.
Op ons Youtube-kanaal vindt u een aantal video’s waarin onze diensten en werkwijze verder toegelicht worden: http://www.youtube.com/user/DentalSupport1#p/u
Ook kunt u het contactformulier invullen.




DentalSupport zekerheden
  • ’30 dagen niet-goed-geld-terug garantie’
  • Overstap-advies
Aanvullende informatie
Ervaring van een bestaande klant


"Aan de balie is er meer tijd om alle andere administratieve zaken af te handelen. Patiënten die aan de balie een afspraak moeten maken worden niet meer onderbroken door te telefoon."


-Tandartspraktijk TandZuiver-