De financiele situatie van patienten; merkt u verschil?

Op 27-03-2013 verscheen een nieuwsbericht met de kop “Patiënt met geldgebrek mijdt zorg”.
Volgens het artikel mijden patiënten met de laagste inkomens noodzakelijke zorg, omdat ze niet genoeg geld hebben.[1]

Op 28-03-2013 maakte het NIVEL onderzoeksresultaten bekend: 1 op de 5 Nederlanders bezuinigt op de zorgverzekering en het aantal personen met een aanvullende verzekering daalt. [2]

In het artikel van 27-03-2012 gaat het om huisartsen en apothekers die aan de bel trekken.  In de onderzoeksresultaten van het NIVEL wordt de aanvullende tandartsverzekering niet expliciet genoemd.

DentalSupport vraagt zich af: merkt u als mondzorger verschil in de financiële situatie van patiënten?
Zijn er meer patiënten zonder aanvullende tandartsverzekering?
Zien mensen af van behandelingen?
Is er een verandering zichtbaar in het betalingsgedrag van uw patiënten?
Wellicht is er helemaal geen verschil merkbaar en trekt dit gevolg van de crisis voorbij aan de Mondzorg?
Heeft u het juist drukker dan ooit?

Op onze website kunt u (aan de rechterkant) onze nieuwe poll invullen. Verder kunt u eventuele reacties, voorbeelden, anekdotes met ons delen via onze facebookpagina[3] of via Twitter (@dentalsupport)

Wij zijn erg benieuwd!

 







DentalSupport zekerheden
  • ’30 dagen niet-goed-geld-terug garantie’
  • Overstap-advies
Aanvullende informatie
Ervaring van een bestaande klant


"Aan de balie is er meer tijd om alle andere administratieve zaken af te handelen. Patiënten die aan de balie een afspraak moeten maken worden niet meer onderbroken door te telefoon."


-Tandartspraktijk TandZuiver-